УОКМС Мукачівської міської ради
П`ятниця, 19.04.2024, 22:40
Вітаю Вас Гість | RSS
 Управління освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради
Головна Каталог файлів Реєстрація Вхід
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

ПРО НАС
РОБОТА ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
ВИХОВНА РОБОТА
ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІ

ОРГАНІЗАЦІЯ І ПРОВЕДЕННЯ ПСИХОЛОГО- ПЕДАГОГІЧНОГО КОНСИЛІУМУ
27.02.2012, 12:51

(методичні рекомендації) 

КОНСИЛІУМ
невелике за кількістю зібрання людей, які
 відповідають за успішне навчання і виховання  дітей в школі. Проходять консиліуми в  школі  згідно річного плану роботи.
 Обов’язковими учасниками є : завуч, психолог, класний керівник, вчителі - предметники, медичний працівник, може бути соціальний педагог. Кожен з них окремо готує інформацію для загального обговорення.

 Хід психолого- педагогічного консиліуму :
1.     Завуч повідомляє тему, мету  консиліуму,визначає проблеми.
2.     Виступ психолога. Аналіз особливостей  вікового періоду. Представлення результатів психодіагностичних досіджень згідно теми консиліуму. Рекомендації учням, вчителям, батькам.
3.     Виступ класного керівника ( класовода).Дає  педагогічну характеристику класу, окремих учнів.
4.     Виступи вчителів – предметників.
Визначають свої проблеми, труднощі, перспективні плани щодо класу, пропозиції.
5.     Виступ шкільного лікаря. Повідомлення,  щодо стану здоров’я учнів.( У І –му класі повідомлення логопеда).
6.     Виступ педагога – організатора. Інформація  про громадську активність учнів,зайнятість у гуртках. 
7.     Виступ бібліотекаря. Повідомлення щодо  читацьких інтересів учнів.
8.     Підведення підсумків, вироблення  рекомендацій.
Завуч
Є ведуим консиліуму. Збирає інформацію про тих учнів, по відношенні до яких планується індивідуальне обговорення. 
 Розробляє схему проведення консиліуму Плануючи роботу, відводить час на обговорення стратегій супроводу тих учнів, які за даними учасників консиліуму є найбільш " проблемними”, потім на обговорення школярів з частковими проблемами, і в останню чергу – розробляється стратегія супроводу психологічно благополучних школярів. Аналізує інформацію про різні тенденції статусу окремої паралелі.
За  результатами обговорення ситуауії на паралелі розробляє рекомендації супроводу школярів для вчителів, батьків, адміністрації.Знаючи загальний рівень, типові труднощі, переважаючі особливості школярів рекомендує вносити  зміни у виховний та навчальний  процес, планувати роботу з паралеллю, організувати просвітницьку і консультативну роботу.
Психолог
Представляє результати діагностичної роботи – спостережень, експертних опитувань вчителів, батьків, досліджень учнів у вигляді аналітичних узагальнених матеріалів, не порушуючи права дитини на конфіденційність.
  В  цілому вся інформація може бути розділена на 2 групи:
-      узагальнена інформація по класу , паралелі;
-      інформація про кожного окремого учня.
 Розповідає  про загальні виявлені тенденції в психологічному стані школярів. Визначає учнів, які є психологічно благополучними та школярів, яким потрібно приділити особливу увагу.

Класний  керівник

Спираючись на результати власних спостережень та бесід із учителями – предметниками, дає педагогічну характеристику навчальної діяльності та поведінки класу в цілому і окремих учнів. Характеризуючи конкретного школяра, зупиняється лише на тих показниках, які містять важливу інформацію для роботи консиліуму. Ця інформація повинна стосуватись труднощів, які виникають в різних педагогічних ситуаціях, та особливостей індивідуальних рис навчання, спілкування і самопочуття учня.

Орієнтовна схема дослідження і аналізу класного колективу.

1 Структура класу:
   -    кількість учнів;
   -    новоприбулі;
2 Характеристика сімей:
    -   неповні;
    -   проблемні.
3 Загальна характеристика навчальної діядьності:
   -    навчальна активність, зацікавленість;
   -    рівень навчальних досягнень;
   -    передбачувані причини низької успішності;
   -    перспективи, потенціал;
   -    обдаровані учні.
4 Показники поведінки й спілкування учнів у навчальних ситуаціях:
   -    опис та оцінка поведінки з точки зору дотримання загальноприйнятих правил;
   -   ставлення до вимог вчителя;
   -   стоять внутрішкільному обліку.
5 Участь у громадському житті школи:
   -   загальна характеристика доручень;
6  Рівень взаємин учнів:
   -   індивідуальні особливості, труднощі, які виникають у процесі спілкування;
   -   рівень згуртованості, організованість, готовність до взаємодопомоги, доброзичливість;
   -  учні, ізольовані від інших, замкнуті, проявляють негативізм, сватяться тошо.
7    Емоційні прояви в навчальних ситуаціях:
   -     опис емоційного стану, типового для школярів;
   -     опис ситуацій, які викликають емоційні труднощі (плач, агресію, роздратування, страх, тривожність,тощо)
8 Планування подальшої роботи з класом.
   Медичний працівник
 Готує інформацію про стан здоров’я і фізичні
особливості школярів. Проглядає медичні картки, при необхідності спілкується з
батьками і одержує від них інформацію чи з поліклініки.Визначає дітей, про яких
слід говорити серйозно на консиліумі.
Параметри, за якими можна оцінювати соматичний стан учнів.
1 Фізичний стан на час проведення консиліуму:
-       відповідність фізичного розвитку віковим нормам;
-       стан органів зору, слуху, опорно- рухової системи;
-   сприймання фізичних навантажень ( за даними вчителів фізкультури).
2 Фактори ризику порушень розвитку:
-   наявність хронічних хвороб.
3  Характеристика захворюваності за останній рік.
Вчителі – предметники
Включаються в обговорення за схемою повідомлення класного керівника. Систематизують власні спостереження.
Завершується консиліум розподілом обов’язків між його учасниками щодо ведення супроводжуючої і консультативної роботи, із вказівкою приблизних строків виконання.
Категорія: Психологічна служба | Додав: osvita
Переглядів: 5076 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Управління освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради