ПРО НАС
РОБОТА ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ | |
|
ВИХОВНА РОБОТА
| |
|
ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІ | |
|
|
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ДОШКІЛЬНИКАМИ У ЛІТНІЙ ПЕРІОД
| 13.07.2012, 14:58 |
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ДОШКІЛЬНИКАМИ У ЛІТНІЙ ПЕРІОД
Методичні рекомендації 1. Діяльність дошкільних навчальних закладів у літній період спрямовується на організацію змістовного, різноманітного буття з метою оздоровлення дітей, забезпечення їхнього активного відпочинку, закріплення, уточнення, розширення запасу набутих упродовж навчального року знань, уявлень про навколишній світ і самих себе, збагачення досвіду застосування практичних умінь, навичок у процесі різних видів дитячої діяльності.
2. Модель календарного планування освітньої роботи з дітьми може бути різною: за режимними моментами, видами діяльності, лініями розвитку тощо.
3. Календарне планування повинно відображати поєднання різних видів і форм організації ігрової, рухової, пізнавальної, предметно-практичної, комунікативно-мовленнєвої, художньої діяльності у чергуванні з побутовими процесами.
4. Календарне планування освітньої роботи здійснюється на тих самих підставах, за такими ж вимогами, що й упродовж усього навчального року, помісячно.
5. Календарному плануванню освітньої діяльності на кожен день передує перспективне планування: - комплексів ранкової гімнастики; - комплексів гімнастики після денного сну; - загартувальних заходів (із зазначенням назв процедур і норм загартування); - форм роботи з батьками (із зазначенням назви заходу, теми і дати проведення).
6. Календарний план роботи передбачає планування навчально-пізнавальної діяльності різного спрямування: - фізичного; - художньо-естетичного (музичні, образотворчі, мовленнєві заняття); - пізнавального (в тому числі і природничі); - мовленнєвого. 7. Протягом літнього періоду доцільно планувати тематичні, комплексні та інтегровані заняття, спрямовані на закріплення, використання дітьми набутих знань, умінь і навичок у практичній діяльності.
8. Щотижня доцільно планувати екскурсії, цільові прогулянки або прогулянки-походи (дитячий туризм) за межі дошкільного закладу (заняття з фізкультури у цей день не проводяться).
9. У ранкові години (до сніданку) можуть проводитися такі види і форми роботи з дітьми: - бесіди; - індивідуальна робота; - спостереження; - дидактичні ігри; - рухливі ігри (малої і середньої рухливості); - конструктивно-будівельні ігри; - трудові доручення, чергування; - самостійна діяльність; - робота із прищеплення навичок самообслуговування.
10. Упродовж дня з дошкільниками організовуються ігри: - сюжетно-рольові; - конструктивно-будівельні; - драматизації, театралізації; - дидактичні словесні; - з іграшками, предметами, картинками; - настільно-друковані; - інтелектуальні; - рухливі сюжетні і безсюжетні, з елементами спортивних ігор та вправ (футболу, баскетболу, городків, бадмінтону, катання на самокатах і велосипедах); - ігри з водою і піском.
11. При організації життєдіяльності дітей у першу і другу половини дня передбачається також проведення: - різних видів праці (у природі, самообслуговування, господарсько-побутова, ручна/художня); - дослідів та спостережень на майданчику, вулиці, у куточку природи, лісі, полі, на луках тощо; - самостійної ігрової, художньої, рухової, пізнавальної, комунікативної діяльності; - індивідуальної роботи з окремими вихованцями чи підгрупами по 2-4 дитини за різними змістовими напрямками освітньої роботи; - читання, розповідання, інсценування творів художньої літератури, бесіди на морально-етичні, побутові, особистісні теми; - різноманітних розваг: показ вистав у ляльковому, настільному, інших видах театру; дитячі концерти; фізкультурні, музичні, літературні дозвілля тощо. 12. У літній період значна увага приділяється плануванню і проведенню освітньої роботи з безпеки життєдіяльності дітей: - правил дорожнього руху; - правил поведінки на вулицях, у транспорті, при зустрічах із незнайомими людьми; - правил безпечної поведінки під час відпочинку на сонці, води, у лісі; - правил користування електричними і газовими приладами; - правил запобігання харчовим отруєнням і кишковим інфекціям та ін.
Орієнтовне календарне планування
ПОНЕДІЛОК І половина дня Ранкові години. Дидактичні ігри, рухливі ігри. Індивідуальна робота. Заняття. Музика. Екскурсії, цільові прогулянки. ІІ половина дня Художнє слово (читання, розповідання, інсценування творів художньої літератури, літературні дозвілля) Прогулянка. Праця у природі, рухлива гра, самостійна діяльність дітей. Вечірні години Конструктивно-будівельні ігри.
ВІВТОРОК І половина дня Ранкові години. Бесіда на морально-етичні, побутові, особистісні теми (з використанням ілюстрат. матеріалу), спостереження Заняття. Математика. Фізкультура Прогулянка. Дослідницька діяльність у природі, рухлива гра, самостійна діяльність дітей. І половина дня Театралізована діяльність (показ вистав у ляльковому, настільному, інших видах театру) Прогулянка. Спостереження, рухливі ігри, самостійна діяльність дітей. Вечірні години Читання творів художньої літератури.
СЕРЕДА І половина дня Ранкові години. Дослідницька діяльність у куточку природи, сюжетно-рольові ігри, індивідуальна робота. Заняття. Мовленнєве спілкування + грамота. Прогулянка. Спостереження, фізкультура на повітрі, самостійна діяльність дітей. І половина дня Розваги (дитячі концерти; музичні фізкультурні дозвілля) Прогулянка. Спостереження, рухливі ігри, самостійна діяльність дітей. Вечірні години Настільно-друковані дидактичні ігри.
ЧЕТВЕР І половина дня Ранкові години. Господарсько-побутова праця, спостереження, рухливі ігри. Заняття. Природа + безпека життєдіяльності Музика Прогулянка. Фізкультура на повітрі, спостереження, самостійна діяльність дітей. І половина дня Самостійна художня діяльність (ручна праця) Прогулянка. Спостереження, рухливі ігри, самостійна діяльність дітей. Вечірні години Сюжетно-рольові ігри.
П’ЯТНИЦЯ І половина дня Ранкові години. Конструктивно-будівельні ігри, спостереження, індивідуальна робота. Заняття. Образотворче + художня література Фізкультура Прогулянка. Дослідницька діяльність у природі, рухлива гра, самостійна діяльність дітей. І половина дня Сюжетно-рольові ігри Прогулянка . Праця у природі, рухлива гра, самостійна діяльність дітей. Вечірні години Розвивальні (інтелектуальні) дидактичні ігри.
Орієнтовне перспективне планування (ПЛАН-СІТКА) 1. Розклад занять з дітьми. 2. Розподіл видів роботи у ІІ – у половину дня. 3. Комплекси ранкової гімнастики та гімнастики після денного сну. 4. Спостереження у природі (із зазначенням мети) 5. Рухливі ігри (сюжетні, безсюжетні, з елементами спортивних вправ із зазначенням мети) 6. Сюжетно-рольові ігри (із зазначенням мети) 7. Театралізована діяльність. 8. Загартувальні процедури. 9. Форми роботи з батьками.
|
Категорія: ДНЗ | Додав: Fvlad9920 |
Переглядів: 19278 | Завантажень: 0 |
| Рейтинг: 2.0/1 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
Вхід на сайт |
|
|
|
Пошук |
|
|
|
Друзі сайту |
|
|
|
|