УОКМС Мукачівської міської ради
Четвер, 28.03.2024, 20:35
Вітаю Вас Гість | RSS
 Управління освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради
Головна Каталог файлів Реєстрація Вхід
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

ПРО НАС
РОБОТА ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
ВИХОВНА РОБОТА
ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІ

Особливості планування освітнього процесу за Базовою програмою «Я у Світі»
18.08.2011, 09:25

Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти та реалізується згідно з Державною базовою програмою «Я у Світі», навчально-методичними посібниками, затвердженими Міністерством освіти і науки України.Нова програма є незвичною за структурою, і тому спочатку у кожного педагога виникають певні труднощі, які поступово долаються у процесі подальшої вдумливої роботи. Зважаючи на цей факт, можна стверджувати, що програма «Я у Світі» - це програма розвитку не тільки дитини, а й самого педагога.

 Беззаперечним є той факт, що ефективність освітнього процесу значною мірою залежить від якості, виваженості його планування.Робота педагогічних працівників регламентується календарним планом, який є основним для вихователя, і може складатися на місяць або 1-2 тижні, або 1 чи декілька днів і затверджується педагогічною радою, враховуючи досвід роботи вихователів, обізнаність з вимогами Програми тощо.

        Педагогам надається право при плануванні проявляти творчість, ініціативу, враховуючи сучасні вимоги до розвитку дітей дошкільного віку.

         Принципами календарного планування є:

-         послідовність у викладенні матеріалу;

-         чіткість поставлених завдань;

-         відповідність форм роботи віковим та індивідуальним особливостям дітей;

-         різноманітність видів діяльності тощо.

Протягом дня вихователь повинен рівномірно розподілити видиактивності за основними лініями розвитку в залежності від бажань та інтересу дітей. План передбачає види дитячої діяльності, як організованої педагогом, так і самостійної (продуктивну працю, художню діяльність, гру, спілкування та ін..); індивідуальну роботу з дітьми (новачками, тими, хто часто хворіє, має різні проблеми тощо).

 У календарних планах роботи на початку кожного місяця обов’язково передбачається комплекс ранкової гімнастики на два тижні (з ускладненням на другий тиждень), гігієнічна гімнастика, робота з батьками, за необхідності – інші форми роботи.

 Планування освітньої роботи з дітьми може бути довільним (сітки, текстове або комбіноване) і складатися по-різному. Наприклад:

-         за сферами життєдіяльності – щодня реалізується завдання однієї зі сфер і всі лінії розвитку (метод занурення); п’ятниця, як правило, - день узагальнення;

-         за режимними моментами з урахуванням сфер життєдіяльності та ліній розвитку;

-         за видами діяльності (ігрова, трудова, комунікативна, пізнавальна, рухова, навчальна) з урахуванням усіх ліній розвитку та змісту сфер життєдіяльності;

-         за інтегрованими блоками – завдання художньо-естетичного, соціально-морального, мовленнєвого розвитку та інших, розв’язуються через усі сфери життєдіяльності. Окремо плануються завдання і види роботи з фізичної культури та музики;

-         за лініями розвитку – кожного дня домінує одна лінія розвитку у взаємодії з іншими з урахуванням змісту усіх сфер життєдіяльності (метод занурення) тощо.

 При плануванні роботи доцільно використовувати блочно-тематичний    принцип, оскільки він базується на інтегрованому підході до організації життєдіяльності дітей, забезпечує змістову цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмового матеріалу.

    Вихователь має свободу вибору більш ефективної, зручної для нього моделі і форми планування.  Обов’язкова умова в плануванні освітньої роботи з дітьми – участь обох вихователів вікової групи.

     Робота музичних керівників, інструкторів з фізичного виховання та інших педагогічних працівників планується окремо для кожної вікової групи. Ці плани узгоджуються з планами роботи вихователів.

 Педагогічні колективи дошкільних навчальних закладів, які приймали безпосередню участь в апробації Нової програми, розробили такі моделі перспективного та календарного планування освітнього процесу з різними акцентами.

 Модель 1 – планування за режимними моментами з реалізацією завдань ліній розвитку та змісту сфер життєдіяльності у комплексі кожного дня (м.Умань).

 Модель 2– планування за видами дитячої діяльності з урахуванням завдань ліній розвитку та змісту сфер життєдіяльності (м.Умань).

 Модель 3 – планування за сферами життєдіяльності з урахуванням завдань ліній розвитку (м.Черкаси).

Модель 4 – планування за режимними моментами з урахуванням завдань ліній розвитку і реалізацією змісту однієї сфери життєдіяльності протягом тижня (м.Черкаси).


Сфера життєдіяльності «Я сам»

Категорія: ДНЗ | Додав: osvita
Переглядів: 6697 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.8/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Управління освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради