Понеділок, 18.12.2017, 00:05










Вітаю Вас Гість | RSS
Результати ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад!!!            -->
Меню сайту
Що нового?
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Статистика
» Зареєстровані на сайті
Всього: 102
Нових за місяць: 2
Нових за тиждень: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
» З них
Адміністраторів:
Провірених:
Головна » Файли » Робота дошкільних навчальних закладів » ДНЗ

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗБАЛАНСОВАНОГО РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНИКА
18.08.2011, 09:01

Державна національна програма «Освіта» визначила стратегію розвитку освіти в Україні, пріоритетні напрямки та шляхи створення системи неперервного навчання і виховання дітей для досягнення високих освітніх рівнів, забезпечення можливостей фізичного і духовного самовдосконалення особистості, формування її інтелектуального, культурного потенціалу як найвищої цінності нації.

Сприятливі перспективи для збалансованого розвитку дошкільників накреслюються новою Базовою програмою «Я у Світі». У Програмі наголошується на тому, що педагог не повинен бути лише транслятором знань, єдиним їх джерелом, вона спонукає активно задіювати життєвий досвід дітей, чим забезпечуватиметься їхня висока мотивація до навчання.

Нова Програма спрямована на формування гармонійно розвинутої особистості, забезпечення повноцінного прожиття дошкільного дитинства і відповідно вимагає від педагогів нових підходів до дітей, впровадження нових освітніх технологій. Будь-який відрізок педагогічного процесу розглядається в контексті реалізації основних ліній розвитку: фізичного, соціально-морального, емоційно-ціннісного, пізнавального, мовленнєвого, художньо-естетичного та креативного.

ОСНОВНІ  ЛІНІЇ  РОЗВИТКУ

Креативна лінія. Головне завдання – збагачувати практичний та теоретичний досвід дитини; надавати їй можливість самовизначатися, проявляти творчу ініціативу, здійснювати самостійні вибори, приймати власні рішення, варіювати зміст та форму виконання завдання; спонукати до дослідження та експериментування; формувати потребу в нових враженнях; підтримувати прагнення робити по-своєму, відходити від заданого шаблону, зразка, стандарту; схвалювати спроби дошкільника діяти самостійно, конструктивно, проявляти допитливість, сміливість, гнучкість, визначеність позиції.

Соціально-моральна лінія. Вона спрямована на розвиток у дитини соціальних емоцій та мотивів (співчуття, спів радості, бажання допомогти тощо); на те, щоб навчити її орієнтуватися в нових соціальних умовах, пристосовуватися до незвичних вимог, конструктивно впливати на людей, що навколо, відстоювати власні інтереси. Діти мають відчувати потребу в спілкуванні з однолітками, ініціювати контакти, налагоджувати взаємодію, вміння підтримувати діалог, вести бесіду. Для цього важливо збагачувати досвід спілкування з людьми різного віку, спорідненості, статевої приналежності, емоційного ставлення; вчити керуватися у спільній діяльності груповими інтересами, обмежувати надмірні власні домагання, відстоювати позицію, яка здається правильною; допомагати дитині посісти належне місце в спільноті однолітків; розширювати її уявлення про авторитет та людські чесноти; вправляти в умінні рахуватися з чужою точкою зору, уникати конфліктів та агресивних проявів тощо.

Емоційно-ціннісний розвиток. Ця лінія передбачає збагачення внутрішнього світу дитини позитивними емоціями, насичення її життя приємними враженнями; коригування форм прояву дитиною негативних емоцій; створення позитивного психологічного клімату, забезпечення емоційного благополуччя дошкільника; розширення та поглиблення його уявлень про людські переживання, вправляння у різних способах прояву своїх почуттів; навчання емоційної регуляції поведінки та діяльності; засвоєння дитиною емоційних еталонів взаємин з різними людьми (рідними, знайомими, чужими); спонукання бути приємною тим, хто оточує; навчання адекватного реагування на успіх-неуспіх у діяльності, розвиток поміркованого, оптимістичного ставлення до труднощів; акцентування уваги дитини на її чеснотах, а не на вадах, формування впевненості у собі; виховання самоповаги, вміння об’єктивно сприймати негативні оцінки та критичні зауваження на свою адресу.

Художньо-естетична лінія спрямована на розвиток здатності передавати свої життєві враження засобами образотворчого, музичного, літературного, театрального мистецтв.

Пізнавальна лінія пов’язана з відкриттям нового, з розв’язанням життєвих проблем, установленням сутності явищ та причинно-наслідкових залежностей, з розширенням та поглибленням інформації.

Мовленнєва лінія передбачає формування вміння встановлювати мовленнєву взаємодію, грамотно будувати й висловлювати свої думки, підтримувати діалог.

Фізична лінія має на меті зміцнення здоров’я, підвищення рухової активності, ознайомлення з будовою тіла людини, її зовнішністю, роботою організму тощо.
Категорія: ДНЗ | Додав: osvita
Переглядів: 990 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Новини Педпреси
Управління освіти виконкому Мукачівської міської ради © 2017