Усе знесла й
перемогла
його любов і сила.
Того великого вогню
і смерть не погасила. Кожен
великий народ має свої знакові постаті. Такою постаттю для нас, українців, є
Тарас Григорович Шевченко. Він був і залишається справжнім митцем, людиною
незвичайної долі і незвичайного таланту, що здобула світову славу. А його
поетичне слово – це вогник, схожий на полум’я свічки, що запалює душу людини.
У рамках підготовки до святкування 200-річчя від дня народження Великого
Кобзаря, вся українська спільнота
проводить відповідні заходи з метою популяризації
творчої спадщини генія світового значення та утвердження його духовних
заповідей. Не залишаються осторонь таких подій і освітяни Мукачева.
У планах
роботи загальноосвітніх навчальних закладів на 2013/2014 навчальний рік
передбачено відвідування у Мукачівській загальноосвітній школі № 2 імені Т. Г.
Шевченка кімнати-музею Тараса Григоровича Шевченка, яка пропагує серед
учнівської молоді поетичну та мистецьку спадщину генія українського народу.
У
колекції кімнати-музею Тараса Шевченка зберігаються експонати основного фонду:
графіка, живопис, друковані матеріали, декоративне мистецтво, скульптура,
книги.
В
експозиції представлені оригінальні матеріали про життя та творчість Тараса
Шевченка, який із однаковою мірою духовної сили виявив себе і в поетичній, і в
малярській творчості. Тут, на тлі історичної доби, можна побачити рідкісні
видання «Кобзаря». Експонуються видання «Кобзаря» (1947 р.), рукописна збірка
«Три літа», «Щоденник» , «Буквар для недільних шкіл», «Мала книжка».
Нещодавно
кімнату-музей Т. Г. Шевченка поповнено 30 екземплярами перекладів «Заповіту»,
зокрема французькою, англійською, угорською, польською, фінською, болгарською,
словацькою, італійською португальською, грецькою в’єтнамською, китайською та
іншими мовами світу.
У фонді
кімнати-музею Т. Г. Шевченка зберігаються графічні та живописні твори Великого Кобзаря, зокрема офорти, альбоми
«Живописна Україна» та «Шевченко-художник».
У межах відвідування
кімнати-музею учні-екскурсоводи використовували такі форми роботи, які забезпечили
детальний і всебічний розгляд життєвого і творчого шляху Великого Кобзаря. Щоб
зацікавити школярів, вони пропонували не реєстр великої кількості подій, а в
нарисованій формі – літературно-психологічний портрет Т. Г. Шевченка,
акцентуючи увагу на наявні в кімнаті-музею експонати.
У рамках відзначення 200-річчя з дня народження великого Кобзаря,
кімнату-музей Т.Г.Шевченка відвідали всі учні загальноосвітніх закладів міста
Мукачева. Свої враження від побаченого та почутого висловили у «Книзі відгуків»:
-
«Багато вражень залишилося після екскурсії.
По-перше, велична історія. Десятки прочитаних книг не дадуть такого яскравого
уявлення про життя й особистість Т. Шевченка, як година перебування у
кімнаті-музею. По-друге –духовність. Відвідавши це місце, ми отримали враження
не тільки інформаційного характеру, а й емоційні, внутрішні…» (ЗОШ № 4);
-
«Пишаємось, що в нашому місті є кімната-музей Тараса
Шевченка. Ми, школярі, перейнялися духом шевченківської епохи і неначе відчули
присутність геніального поета України» (НВК «Гармонія»);
-
«Щиро вдячні за якісну організацію екскурсії до
кімнати-музею імені Т. Г. Шевченка. Вона допомогла зрозуміти, що світогляд Тараса
Шевченка виявляється в його громадських справах, ставленні до явищ соціального
і культурного життя, публіцистиці, листах, але не меншою мірою він дає себе
знати в тематиці, сюжеті, образах створюваних творів» (ЗОШ № 7);
-
«Екскурсія вплинула на наш світогляд, дала
можливість удосконалити вивчення поетичної та мистецької спадщини Великого
Кобзаря, а також разом зі світовою спільнотою вшанувати нашого поета» (ЗОШ №
3).
Хочеться вірити у непідробно щиру сповідь словом патріотично налаштованої молодої зміни, бо
саме вона, ця зміна, і є українським капіталом – духовно-культурним поступом та
енергією національного відродження.
Екскурсії до
кімнати-музею Т.Г.Шевченка, організовані для учнівської молоді загальноосвітніх
навчальних закладів міста Мукачева у рамках підготовки до відзначення 200-річчя
від дня народження Великого Кобзаря, ще раз доводять, що ми повинні сприймати
Шевченка саме як поета його епохи – багато в чому
вирішальної для буття України та її історичної долі. Із цим розумінням прийде і
все інше, з-поміж чого найголовнішим є народження в душах сучасних школярів
того особливого - Шевченкового – патріотизму, якого так потребує сьогодні
Україна від своїх синів і дочок.
|