За останні 5-6 років кількість людей, які вивчають англійську мову значно збільшилася. Те, що без знання іноземної мови сучасній людині неможливо обійтися, стало вочевидь уже для всіх. Змінився вік учнів. Якщо до цих пір методика орієнтувалася саме на учнів, то зараз батьки бажають якомога раніше почати навчання дітей іноземній мові. Тим паче, що дошкільний вік визнаний психологами найбільш сприятливим періодом для цієї діяльності. Саме ці питання обговорювались за круглим столом за участю керівників гуртків з англійської мови у дошкільних навчальних закладах, головного спеціаліста управління освіти Понго Л.Є. та методиста з дошкільної освіти методичного кабінету Пархоменко О.Г.
Управління освіти має чималий досвід роботи з навчання дітей іноземної мови. У місті організовано роботу 22 гуртків у 18 садочках; успішно працюють німецькомовна група на базі дошкільного навчального закладу № 25 та угорськомовний дошкільний навчальний заклад № 17. Учасники «круглого столу» піднімали питання вивчення англійської мови у дошкільних закладах міста, зокрема організації англомовних груп на базі садочків.
Присутні подискутували на тему, з якого віку доцільно починати вивчення іноземної мови з малюком. Більшість викладачів погодилися з думкою, що до 3-х років дитина може вивчати різні мови в родині, з трьох років – з гувернанткою або запрошеним вчителем. З 4-ьох років дитина поступово починає відповідати іноземною мовою носію цієї мови, з 5-ти – дитина розуміє, що іноземна мова відрізняється від рідної. А дитина старшого дошкільного віку спроможна ставитися до іноземної мови як до предмету вивчення.
В ході жвавого обговорення головний спеціаліст управління освіти зазначила, що успішне оволодіння дітьми іноземною мовою стає можливим ще й тому, що дітей, особливо дошкільного віку, відрізняє найбільш гнучке та швидке, ніж на подальших вікових етапах, запам’ятовування мовного матеріалу; наявність глобально діючої моделі і природність мотивів спілкування; відсутність мовного бар’єру, страху гальмування, який заважає вступити у спілкування іноземною мовою навіть при наявності необхідних навичок; порівняно невеликий досвід в мовному спілкуванні рідною мовою та інше. Тому ідею про відкриття англомовної групи дітей раннього віку було підтримано всіма членами «круглого столу».
|