30 березня 2016 року на базі Мукачівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 20 ім.О. Духновича відбувся семінар - практикум психологів загальноосвітніх навчальних закладів міста Мукачева.
У програмі семінару:
- Спільне тренінгові заняття для учнів та батьків «Моя сім'я – моя фортеця»;
- Досвід роботи шкільного психолога щодо профілактики суїцидальних намірів серед дітей шкільного віку.
Шкільні психологи мали можливість спостерігати за спілкуванням учнів та батьків під час тренінгу. Були проведені різні форми роботи, а саме: свої очікування від заняття учасники розміщували на «Дереві сподівань», в інформаційному повідомленні подано основні функції сучасної сім'ї, де особливу увагу звернули на виховання; методом «мозкового штурму» складено перелік сімейних цінностей; проникливо побудована «Стежка до щасливої родини». Після проведення рухливої вправи, метою якої було відчути батьківську підтримку, присутні задумливо сприйняли метафору «Річка та береги», де річка символізує образ дітей, а береги – це батьки, які їх стримано скеровують по життю. Досить емоційно та жваво учасники тренінгу створювали колажі портретів ідеальних батьків та ідеальних дітей. Презентація портретів викликала жваві емоції. Прикінцева притча «Життєві цінності» була сприйнята присутніми з подальшими глибокими висновками.
Слід зазначити, що навіть дорослих здивували відверті, щирі та глибокі висловлювання учнів про сімейні та життєві цінності. Під час підведення підсумків тренінгу учні щиро сказали, що їм було дуже цікаво, вони багато нового дізнались про своїх батьків. Дорослі ж висловили думку, що проведення таких занять необхідне та запропонували продовжити дану роботу. Дехто з батьків зазначив, що після відвідування подібних тренінгів готовий переглянути стилі спілкування з власною дитиною. Також було запропоновано спланувати тренінг із залученням до участі у ньому педагогічних працівників.
При підведенні підсумків семінару – практикуму, шкільні психологи міста відмітили, що тема заходу актуальна на сьогодні та надзвичайно складна. Було зазначено, що проведення тренінгу – це найскладніший вид роботи психолога, але найефективніший. Слід сказати , що форма тренінгу, де залучені і учні і батьки є досить новою.
Семінар пройшов у творчій атмосфері співпраці, колективного пошуку розв’язання актуальних проблем сучасної школи.
|