УОКМС Мукачівської міської ради
Субота, 27.04.2024, 00:16
Вітаю Вас Гість | RSS
 Управління освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради
Головна Реєстрація Вхід
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

ПРО НАС
РОБОТА ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
ВИХОВНА РОБОТА
ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІ

11:23
Якість освіти – основа майбутнього

У місті здійснюються системні заходи щодо подальшого розвитку освітньої галузі, створення належних умов для надання якісної освіти, удосконалення мережі навчальних закладів.

У 2011-2012 навчальному році відбулися зміни в мережі закладів освіти. Ліквідовано загальноосвітню школу І ступеня №8 шляхом приєднання до загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10, реорганізовано дитячий будинок „Дивосвіт” у дошкільний навчальний заклад №21.
17 загальноосвітніх шкіл, з яких десять – школи І-ІІІ ступенів; дві школи І-ІІ ступенів; два НВК „дитячий садок – школа І-ІІІ ступенів”; спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов; гімназія; ліцей повністю задовільняють національні, культурні та освітні потреби громадян міста. Також функціонують угорськомовний ліцей ім. Св. Іштвана недержавної форми власності; військовий ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою та спеціальна загальноосвітня школа-інтернат обласного підпорядкування.
Проектом мережі класів передбачається, що у новому навчальному році в школах навчатиметься 9645 учнів, з них 1107 першокласників .
Одним із шляхів поліпшення якості освіти, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах сучасного суспільства є впровадження профільного навчання у старшій школі.
Виходячи, з реальних можливостей навчального закладу, наявної навчально-матеріальної бази, кадрового забезпечення, результатів анкетування учнів, батьків, педагогів у кожній школі розроблена своя модель впровадження профільного навчання.
Порівняно з попереднім навчальним роком кількість профільних класів та учнів, що навчаються в них, збільшилася. Ми маємо загалом непогані, на фоні обласних, показники у питанні профілізації, а саме: у 15 школах організовано 36 профільних класів, в яких навчається 824 учнів або 92,6%. Рейтинговий показник профілів складається таким чином:
- Філологічний напрям – 9 навчальних закладів, 15 класів (ЗОШ №2, 3, 4, 6, 10, 11, 13, 16, гімназія), з них : профіль українська філологія – 6 класів, іноземна філологія – 7 класів, угорська філологія – 2 класи.
- Природничо – математичний напрям – 5 навчальних закладів, 7 класів (ЗОШ № 1, 6, 7, 11, 20), з них: математичний профіль – 5 класів, біолого-хімічний – 1, екологічний – 1.
- Суспільно-гуманітарний напрям – 7 закладів, 12 класів (ЗОШ №1, 6, 7, 13, НВК„Первоцвіт”, 20, ліцей), з них історичний профіль – 4 класи, економічний – 5 класів, правовий - 3 класи.
- Технологічний напрям, інформаційно –технологічний профіль - 1 заклад, 2 класи (НВК „Гармонія”)
- Універсальний профіль - 2 заклади, 3 класи (ЗОШ №2, 16).
В 7 навчальних закладах освіти здійснюється допрофільна підготовка учнів 8-9-х класів з метою визначення професійної орієнтації учнів, сприяння у виборі ними напрямку профільного навчання у старшій школі. Допрофільною освітою охоплено 502 учнів у 21 класі.
Поглиблено учні міста за власним бажанням вивчають українську мову, іноземну мову, правознавство, математику, економіку, інформатику, історію, біологію.
Однак не варто на цьому заспокоюватись. Впровадження профільного навчання носить часто формальний характер. Керівники шкіл не завжди вміло прогнозують та достатньо використовують попереднє вивчення запитів учнів та їх батьків щодо вибору профілю. Орієнтація переважно на філологічний та суспільно-гуманітарний напрями засвідчує, що природничо-математичний та технологічний напрями потребують додаткового матеріально-технічного забезпечення, додаткових зусиль.
Робота з обдарованими дітьми, виявлення і розвиток їх здібностей – одне з головних завдань загальної середньої освіти.
Активна участь обдарованої учнівської молоді в олімпіадних змаганнях дає можливість виявити здібності, розкрити творчий потенціал, сформувати та набути професійні якості і навички, долучитися до основ наукових досліджень.
У минулому навчальному році в ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад прийняло участь 149 учнів шкіл міста. Олімпіадні змагання проводились з 21 базової дисципліни та конкурсу з образотворчого мистецтва.
Школярі змагалися в особистій першості, демонструючи самобутні таланти, нестандартні підходи до виконання творчих завдань і вміння застосовувати здобуті знання. І як результат - здобуто 93 дипломи. А це другий результат в обласному рейтингу.

Стабільно високі результати показують команди закладів нового типу, а саме гімназії та ліцею.
Аналізуючи результати виступу учнів, слід відмітити, що всі учасники ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики, французької мови та трудового навчання стали переможцями, а з правознавства, фізики, російської мови та літератури, географії, основ економічних знань, хімії - понад 70% здобули перемогу.
Результати олімпіад свідчать про ефективну роботу з обдарованими дітьми та відповідальне ставлення педагогів при підготовці учнів до участі в олімпіадах у загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 1 (17 призових місць з 9 предметів), гімназії (14 призових місць з 9 предметів) та ліцею (11 призових місць з 8 предметів).

Хороші результати роботи, професійний підхід до підготовки учнів-учасників ІІІ етапу учнівських олімпіад показують вчителі: правознавства Машіка Віктор Томашович (ЗОШ № 6 - 7 призерів), основ економічних знань Біланин Жанна Володимирівна (гімназія - 4 призери), російської мови та літератури Василенко Наталя Олександрівна та Янкович Олена Володимирівна (ЗОШ №1), французької мови Чечур Валерія Олександрівна (ЗОШ №2), математики та інформатики Попова Світлана Євгенівна (НВК “Гармонія”), історії Чечур Михайло Михайлович (ліцей), які підготували по три призери.
Троє учнів стали переможцями ІV етапу Всеукраїнських олімпіад, що становить 11, 5 % від загальної кількості призерів області. Кулик Андрій (ліцей) здобув диплом ІІ ступеня з історії; Котовська Людмила (ЗОШ № 6) - диплом Ш ступеня з основ правознавства, учениця ЗОШ № 11 Попович Антоніна – диплом ІІІ ступеня з основ правознавства.
Серед інтелектуальних змагань зростає популярність Малої академії наук, яка сприяє залученню обдарованої, талановитої молоді до наукової, дослідницької та експериментальної роботи.
Із 31 учасника ІІ етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук 21 стали призерами. Активними учасниками Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук є учні ЗОШ № 1, 2, 6, 20, НВК “Первоцвіт” та ліцею.
Двоє учнів міста стало переможцями Ш етапу конкурсу. Це: учениця ЗОШ № 1 ім. О.С.Пушкіна – Поніна Соломія, яка отримала диплом ІІІ ступеня та учениця НВК “Первоцвіт” – Турчина Катерина, яка здобула диплом ІІ ступеня.
Традиційно 30 учнів, які мають високі успіхи в галузях освіти, культури, фізичної культури і спорту та 10 педагогів – отримують щомісяця відповідно стипендію та премію міської ради.
Призерів І-ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, І-ІІ етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН, Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка нагороджено грамотами управління освіти міськвиконкому та дипломами і грошовими преміями управління освіти і науки облдержадміністрації.
Важливим і ефективним засобом підвищення якості загальної середньої освіти є зовнішнє незалежне оцінювання. За інформацією Українського центру оцінювання якості освіти троє учнів засвідчили високий рівень підготовки та за результатами тестування набрали 200 балів, це Шелельо Ян з української мови і літератури (гімназія), Горщар Максим з хімії (ліцей) та Лопатін Ярослав з географії (ЗОШ №11).
Інформація про проходження тестування цьогорічними випускниками найближчим часом буде оприлюднена на офіційному сайті Українського центру оцінювання якості освіти, що дасть можливість детально проаналізувати результати у кожному окремому навчальному закладі.
Реалізувати зміст освіти, систематизувати та інтегрувати відомості, отримані учнями з різних каналів масової інформації покладено на шкільний підручник. Станом на 1 серпня 2012 року забезпеченість підручниками становить: для 1-го класу – 88 %, 2-4 класів –65%, 5 - 9 класів – 97 %; 10-11 класів – 96,5 %.
У нинішніх умовах, щоб надати якісну освіту дитині, допомогти їй набути знань, умінь і навичок самих зусиль педагога недостатньо. Потрібні сучасна матеріально-технічна база, нові навчальні кабінети, інформаційно-комунікаційні технології, програмне забезпечення.
Вирішення цієї проблеми у місті здійснюється завдяки реальній підтримці управління освіти і науки облдержадміністрації та меценатів. За рахунок коштів обласного бюджету отримано сучасні навчальні кабінети хімії для гімназії , математики для ліцею, ЗОШ №16, інформатики для ЗОШ №6, ЗОШ №11, біології – ЗОШ №1, комп’ютерний комплекс - ЗОШ №10, інтерактивний комплекс – НВК „Гармонія”.
Всі школи та позашкільні заклади: забезпечені комп’ютерними комплексами (1 комп’ютер на 28 учнів), підключені до мережі Інтернет.
У 2011-2012 навчальному році зміст методичної роботи спрямований на реалізацію науково-методичної проблеми “Ефективність системи науково-методичної роботи як засобу розвитку фахової компетентності педагога, впровадження інноваційних процесів у загальноосвітніх навчальних закладах міста”.
Керівництво і координацію методичною роботою з педагогічними кадрами міста здійснює рада методичного кабінету, якою в минулому навчальному році затверджено методичні посібники: “Комплексний вплив музики та художньої літератури на формування естетичних смаків учнів” (Маріян Е.О. – ЗОШ № 6), “Формування в учнів лексико-стилістичних умінь і навичок” ( Хіміч М.М. - ЗОШ № 11), “Формування критичного мислення молодших школярів” ( Січка В.О. – ЗОШ № 13), “Варіативний модуль “Туризм ” на уроках фізичної культури ” (Ілов В.А. – ЗОШ № 16), “Інтерактивні методи навчання спілкуванню на уроках англійської мови” (Лакатош Я.М. – ЗОШ № 20), “Формування орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів” (Попович І.В. – гімназія), “ Вивчення творчості Костянтини Малицької у школі”(Бойко А.Т. – ЗОШ № 1 ім. О.С. Пушкіна).
З метою надання методичної допомоги та підвищення фахової кваліфікації педагогічних працівників методистами методичного кабінету видано: “Рекомендації щодо організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах” (Сівачек Н.В.), “Методичні рекомендації щодо організації діяльності учнівського самоврядування в загальноосвітньому навчальному закладі” (Барбаш О.О.), “Методичні рекомендації проведення психолого-педагогічного консиліуму” (Михайлович Г.Г.), “Здійснення статевого виховання дошкільників” (Пархоменко О.Г.), “На допомогу керівникам дошкільних навчальних закладів” (Пархоменко О.Г.), “Методичні рекомендації щодо впрвадження “Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів” (Барбаш О.О.), “Методичні рекомендації щодо організації проведення занять з учнями, які за станом здоров’я віднесені до спеціальних медичних груп” (Бабуняк Н.Ф.), “Методичні реомендації щодо проведення державної підсумкової атестації з фізичної культури для учнів 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів” (Бабуняк Н.Ф.), “Використання інформаційних технологій на уроках математики. Навчально-методичний посібник” (Рубець М.І.). Розроблено та надіслано в позашкільні навчальні заклади орієнтовну циклограму наказів з основної діяльності.
Визначено роботу шкіл перспективного педагогічного досвіду з проблем:
- Компетентнісний підхід до вивчення іноземної мови (СЗОШ № 4);
- Система роботи педагогічного колективу з обдарованими учнями на основі впровадження нових освітніх технологій (ЗОШ № 1, 6, 11);
- Організація роботи дитячого громадського руху “Школи безпеки” ЗОШ№ 16);
- Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально- виховному процесі (ЗОШ № 2, 20);
- Усвідомлення своїх прав, свобод, обов’язків, свідомого ставлення до законів та державної влади (ліцей);
- Перспективний педагогічний досвід як джерело інноваційної діяльності (гімназія);
- Використання здоров’язберігаючих технологій в роботі з дошкільниками (ДНЗ № 33, 41).
Структурою методичної роботи передбачено проведення семінарів-практикумів, комплексних семінарів-практикумів, робота творчих груп та методичних об`єднань вчителів-предметників. Постійно працюють семінари-практикуми: директорів, завідуючих дошкільними навчальними закладами, заступників директорів, практичних психологів; проводяться інструктивно-методичні наради, консультації для педагогічних працівників, керівників методичних об’єднань. Протягом 2011-2012 навчального року проведено 51 міський семінар.
На базі ЗОШ № 6, 7 та 13 проведено семінари директорів та заступників директорів з навчально-виховної роботи на теми “Впровадження інноваційних освітніх технологій на сучасному уроці”, “Вдосконалення професійної майстерності педагогічних кадрів як шлях підвищення результативності та якості навчання школярів”, “Забезпечення ефективності методичної роботи як основний чинник розвитку інноваційного потенціалу педагогічних кадрів”. У гімназії проведено міжрайонний семінар на тему “Профільне навчання в старшій школі як один із компонентів забезпечення рівного доступу до якісної освіти” та семінар-практикум з питань організації музейної роботи в навчальних закладах міста.
На базі Мукачівської СЮТ у листопаді 2011 року пройшов обласний семінар керівників районних (міських) філій Закарпатського територіального відділення Малої академії наук за темою “Науково–дослідницька робота – розвиток творчої особистості учня” (із досвіду роботи Мукачівської філії).
22 лютого 2012 року відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар керівників структурних підрозділів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти з питань координації діяльності районних (міських) методичних кабінетів та науково-методичної роботи з педагогічними працівниками за темою “Науково-методичне забезпечення Закарпатським інститутом післядипломної педагогічної освіти та районними (міськими) методичними кабінетами інноваційної діяльності загальноосвітніх закладів області”.
Важливу роль у проведенні методичної роботи відіграють круглі столи, ділові педагогічні ігри, майстер-класи, тренінги і практичні заняття.
Майстер - клас “Формування критичного мислення в умовах модульно- розвивальної системи навчання” провела Заслужений вчитель України, вчитель-методист, переможець ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнського конкурсу “Учитель року” Гравс О.І., яка презентувала свою систему роботи колегам-географам із всієї області.
Важливим напрямком методичної роботи є робота з молодими спеціалістами. Досвідчені, творчі педагоги нашого міста охоче діляться своїми напрацюваннями, власним досвідом; влаштовують для них не тільки показ змістовних практичних занять з дітьми, а й цікаві виставки дидактичних матеріалів, власних розробок, методичних рекомендацій, добірок теоретичних та практичних матеріалів. У гімназії відбулося заняття майстер-класу для вчителів української мови та літератури зі стажем роботи до 5 років, який провела вчитель вищої категорії, вчитель-методист Попович І. В. Майстер-клас для вчителів фізики провела Заслужений вчитель України, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист Гоблик М.А.
Якісна освіта – як стандарт нового покоління базується на високому інтелекті вчителя, його духовності, вміння на високому рівні організувати навчально – виховний процес. Активізації творчого потенціалу педагогічних працівників сприяє їх участь у професійних конкурсах. У 2011-2012 н.р. професійний конкурс “Учитель року-2012” проходив за такими номінаціями: “Українська мова та література”, “Біологія”, “Іноземна мова. Англійська”, “Етика” та “Фізична культура”. Учасниками міського туру конкурсу стало 13 педагогів з 9 навчальних закладів міста, які проявили себе творчими, активними, ініціативними, нестандартно мислячими педагогами в здійсненні навчально-виховного процесу. Найактивнішими виявилися вчителі ЗОШ № 2 (директор Ціцак О.М.), ЗОШ № 7 (директор Василинка Л.В.), ЗОШ № 16 (директор Ілов В.А.) та ЗОШ № 20 (директор Чорі В.В.) – по 2 учасники.
Переможці І етапу Конкурсу “Учитель року – 2012” взяли участь у ІІ етапі конкурсу. Переможцем ІІ етапу у номінації “Українська мова та література” визнано Лашкай Віту Степанівну – вчителя української мови та літератури загальноосвітньої школи І - Ш ступенів № 2 ім.Т.Г.Шевченка та лауреатами стали: у номінації “Етика” - Хомин Галина Василівна – вчитель етики загальноосвітньої школи І- Ш ступенів № 20 і у номінації “Фізична культура” - Дьорка Михайло Павлович – вчитель фізичної культури Мукачівської гімназії.
У конкурсі “Шукаємо молоді педагогічні таланти” прийняло участь 17 педагогів, з яких: 11 - представники загальноосвітніх навчальних закладів, 2 – позашкільних установ і 4 – дошкільних закладів міста. Активними учасниками конкурсу стали педагоги ЗОШ № 2 та ЗОШ № 6 . Учасники конкурсу виявили добру теоретичну і практичну підготовку з педагогіки, методики викладання предметів, належний рівень фахової підготовки.
У новому навчальному році діяльність педагогічних колективів, методичного кабінету, управління освіти буде спрямовано на підвищення якісного рівня освітніх послуг шляхом:
- впровадження у навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних технологій;
- удосконалення змісту загальної середньої освіти;
- реалізації нових вимог щодо профілізації старшої школи;
- забезпечення моніторингу якості освіти та виховання дітей упродовж усього навчально-виховного процесу;
- створення умов для розвитку творчої, інтелектуально й духовно багатої, національно свідомої, фізично досконалої, компетентної особистості;
- удосконалення системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників відповідно до потреб сучасної освіти.








Переглядів: 1773 | Додав: Fvlad9920 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Серпень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту
Управління освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради