Дослідження показують, що початковий період професійної діяльності характеризується підвищеною напруженістю і тривожністю. Цей час найважливіший в особистісно-професійному самовизначенні і саморозвитку молодого педагога. Саме тому в місті п’ятий рік поспіль проводиться «Психологічний тренінг-супровід адаптації та професійного становлення молодих спеціалістів» під керівництвом методиста методичного кабінету управління освіти Михайлович Ганни Георгіївни та за участю психологів загальноосвітніх шкіл № 1 ім. О.С.Пушкіна (Козинчук Олени Степанівни), № 16 (Калій Людмили Дмитрівни). Цього року тренінг проходив з 19 по 30 вересня. Всього прийняло участь 26 молодих педагогів з усіх шкіл міста. Метою тренінгу-супроводу є сприяння професійній адаптації молодого педагога, орієнтація на відкриття внутрішніх ресурсів, підвищення рівня психологічної компетенції, оптимізація професійних стосунків, актуалізація процесів самоаналізу та саморозвитку педагога. Під час тренінгу з молодими спеціалістами було проведено заняття за такою тематикою:- формування навичок ефективної взаємодії;- толерантне спілкування;- як діяти в конфліктній ситуації;- справжній учитель … хто він?;- стратегія особистого та професійного спілкування;- вербальне та невербальне спілкування;- робота з різними групами дітей: гіперактивні, тривожні, агресивні, замкнуті діти;- професійне самопізнання, самооцінка педагога;- емоційне вигорання педагога, міри профілактики. На заключному занятті було проведено анкетування учасників тренінгу. Вчителі висловили думку щодо ефективності та доцільності проведення таких форм роботи з молодими спеціалістами.
|